Huisartsenpost Tilburg

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Waarom duurt het soms zo lang voordat ik iemand aan de lijn heb?

  • Waarom duurt het soms zo lang voordat ik iemand aan de lijn heb?

    Wij doen onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk te helpen, echter met name in het weekend en op feestdagen overdag kan het erg druk zijn. Een gesprek waarbij de triagist (doktersassistente of verpleegkundige) uitvraagt wat er precies aan de hand is, eventueel uitleg en advies geeft of een afspraak zal maken, kan soms […]

  • Krijg ik een huisarts aan de telefoon als ik de huisartsenspoedpost bel?

    Ervaren triagisten (doktersassistenten of verpleegkundigen) doen de eerste telefonisch opvang. Zij zijn getraind in het stellen van juiste vragen voor een snelle eerste beoordeling. Dit stramien van vragen is opgesteld door huisartsen. Bij twijfel raadplegen de triagisten altijd de aanwezige huisartsen. De adviezen die gegeven worden door een triagist, worden altijd op inhoud gecontroleerd door […]

  • Waarom worden er zoveel vragen aan de telefoon gesteld?

    Er zijn twee soorten vragen die worden gesteld: over uw persoonlijke gegevens en over uw medische gegevens. Uw persoonlijke gegevens zijn bedoeld voor onze administratie (bijvoorbeeld declaratie bij uw zorgverzekering dan wel berichtgeving over uw contact aan de eigen huisarts). De vragen over uw medische gegevens helpen de triagist (doktersassistente of verpleegkundige) om de ernst […]

  • Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost en wanneer ga ik naar de SEH van het ziekenhuis?

    De huisartsenspoedpost is er voor spoedeisende gezondheidsklachten, waarvoor u anders uw huisarts zou bellen. De Spoedeisende Hulp (SEH) bij het ziekenhuis is bedoeld voor ernstige situaties, waarbij inzet van een medisch specialist nodig is. Bij twijfel belt u eerst de huisartsenspoedpost.

  • Waarom moet ik eerst bellen?

    Om de ernst en urgentie van uw hulpvraag te kunnen beoordelen, moet eerst telefonisch contact opgenomen worden. De triagist (doktersassistente of verpleegkundige) stelt u een aantal vragen over uw medische klachten waarmee er kan worden vastgesteld welke hulp u nodig heeft. Bovendien kan de triagist op deze manier (indien nodig) een afspraak met de dienstdoende […]