
Ik vermoed dat ik iets gebroken heb. Moet ik dan naar de huisartsenspoedpost?
Als je het vermoeden hebt dat je iets gebroken hebt, moet je misschien naar de huisartsenspoedpost komen. Op deze pagina lees je wanneer je moet bellen.
Als je het vermoeden hebt dat je iets gebroken hebt, moet je misschien naar de huisartsenspoedpost komen. Op deze pagina lees je wanneer je moet bellen.
Nee, je belt niet naar de huisartsenspoedpost. Indien u buiten openingstijden van uw eigen tandarts moet worden geholpen, kunt u bellen naar de spoedgevallendienst: 013 – 222 50 00 of kijk op www.tandartsenpostbrabant.nl.
Indien u geen eigen vervoer heeft, is dat geen reden om de visite rijdende huisarts te sturen. U dient zelf voor vervoer te zorgen. U kunt bijvoorbeeld familie of buren vragen, of een taxi bellen. Uiteraard wordt een goede afweging gemaakt en wordt rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden, zoals verblijf in een verzorgingshuis.
De kans dat u uw eigen huisarts op de huisartsenspoedpost tegenkomt, is klein. Op de huisartsenspoedpost werken, in wisselende diensten, ongeveer 300 huisartsen uit de regio Midden-Brabant.
Als u een auditieve beperking of een spraakbeperking heeft, kunt u de huisartsenspoedpost bellen via KPN Teletolk (www.kpn.com/teletolk). Dit is een tekst- en beeldbemiddelingsdienst waardoor doven, slechthorenden, mensen met een spraakbeperking en horenden met elkaar bellen. Wanneer u niet (meer) in staat bent om gebruik te maken van reguliere telefonie, kunt u gebruik maken van […]
In principe wel. We streven hiernaar, juist omdat de afspraak al vooraf telefonisch wordt ingepland. Het kan voorkomen dat u moet wachten omdat consulten uitlopen of omdat er hogere spoedeisende hulpvragen tussendoor komen die voorgaan. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Het mag geen reden zijn om de huisartsenspoedpost te raadplegen, wanneer u overdag geen tijd heeft uw eigen huisarts te bezoeken. Buiten kantooruren kunt u uitsluitend voor klachten waarvan de behandeling absoluut niet tot de eerstvolgende werkdag kan wachten, telefonisch contact opnemen met de huisartsenspoedpost.
Nee, het is voor uzelf en voor de organisatie op de huisartsenspoedpost van belang om eerst te bellen en uw klacht te vertellen. Daarna wordt samen met u bekeken of u geholpen bent met een advies, of er een afspraak voor een consult gemaakt moet worden of er een visite wordt gepland.